Cold mailing to forma przekazu internetowego, która opiera się na prezentacji usług lub produktów potencjalnym klientom za pomocą technologii listów elektronicznych. Komunikaty te kierowane są najczęściej do odbiorców, z którymi nie nawiązywano wcześniej próby kontaktu lub przez dłuższy czas nie otrzymali żadnej wiadomości od danego podmiotu. Cold mailing charakteryzuje się zautomatyzowaną dystrybucją treści za pośrednictwem narzędzi marketingowych, a także personalizacją przekazu.
Co to jest cold mailing?
Cold mailing opiera się spersonalizowanym przekazie, który jest jednocześnie prosty, krótki i treściwy. Nie stanowi jednak bezpośredniej oferty, a jedynie zawiera podstawowe informacje dotyczące rodzaju działalności firmy. W treści komunikatu znajduje się również prośba o kontakt lub pozostawienie informacji, które pozwolą na przekazanie właściwej oferty w przypadku wyrażenia zainteresowania przez odbiorcę. Treści cold mailingowe często wysyłane są w kilku e-mailach, w okresie czasu ustalonym przez nadawcę. Adresy odbiorców są odpowiednio posegmentowane, na podstawie ich zainteresowania albo branż.
Jakie są cele cold mailingu?
Celem kampanii cold mailingowej jest nawiązanie nowych relacji biznesowych, najczęściej poprzez sprzedaż jakiegoś produktu lub usługi. Wysyłane w jej ramach komunikaty nie stanowią pierwszej próby kontaktu z klientem, jeżeli odbiorca wiadomości nie wyraził wcześniej chęci otrzymania oferty handlowej – np. poprzez zapisanie się do subskrypcji. Cold mailing różni się od zwykłej reklamy lub spamu, ponieważ kładzie jak największy nacisk na spersonalizowanie treści. W tym celu konieczne jest bardzo dokładne przeanalizowanie grupy docelowej, a dopiero później utworzenie wiadomości. Badanie opiera się na sprawdzaniu preferencji zakupowych oraz ustaleniu, czy są one zbieżne z ofertą marki oraz dają wystarczającą podstawę do tworzenia osobistych treści.
Jakie zastosowanie ma cold mailing?
Odpowiednio zaplanowania kampania cold mailingowa pozwala na skuteczne poszerzenie sieci kontaktów, a także pozyskiwanie nowych odbiorców przy stosunkowo niskich kosztach. Jej praktyczne zastosowanie występuje przede wszystkim w działaniach podejmowanych przez marketingowców i handlowców, dla których stanowi punkt wyjścia do prezentowania oferty oraz dalszych negocjacji. Na skuteczność kampanii cold mailing w sprzedaży wpływa możliwość pozyskiwania nowych relacji, a także ich utrzymywania oraz dbania o wysoką jakość przekazu. Przekłada się to na zwiększenie szansy udanego zakupu, a także uzyskanie przewagi nad konkurencją.
Post a comment